Menu
Contact met Henri

Nieuws

Henri & Corona

Henri volgt de aanbevelingen van het RIVM en de overheid met betrekking tot het coronavirus op de voet. Diverse leveranciers en klanten vragen ons naar de maatregelen die wij nemen met betrekking tot de uitbraak van het coronavirus. We zijn ons bewust van mogelijke gevolgen voor de levering van onze producten als gevolg van de uitbraak van het coronavirus.
Onderstaand vindt u onze acties en maatregelen die wij in acht nemen in grove lijnen om deze gevolgen te beperken.
 

Wat doet Henri om continuïteit te waarborgen?

We hebben een continuïteitsplan opgesteld, waarbij de handleidingen bedrijfscontinuïteit bij virussen van de Nederlandse overheid als leidraad zijn gebruikt. Wij volgen dit plan op dit moment. De maatregelen die uit het plan voortvloeien zorgen ervoor dat de continuïteit van ons bedrijf zoveel mogelijk wordt gewaarborgd.
 
Denk aan maatregelen variërend van een uitgebreidere persoonlijke hygiëne en van extra schoonmaak van bijv. deurklinken tot het zoveel mogelijk thuiswerken van kantoorpersoneel. Medewerkers met (milde) klachten van verkoudheid, hoesten en/of koorts worden naar huis gestuurd, zoals geadviseerd door het RIVM. Indien noodzakelijk, verscherpen wij ons continuïteitsplan.

 
Persoonlijk contact

Wij adviseren ons kantoorpersoneel zo veel mogelijk thuis te werken. Daarnaast dienen afspraken te worden verplaatst, of digitaal te worden gehouden.
Wij hebben besloten op dit moment géén bezoekers in onze productieruimte te ontvangen voor rondleidingen. Dit om mogelijk contact met onze medewerkers én het product zoveel mogelijk te beperken.

 
Voorraad en schaalbaarheid

Naast deze maatregelen, kunnen we u melden dat wij grotendeels leveren uit voorraad. Onze voorraad is op peil op dit moment. Wij houden wel rekening met een mindere vraag vanuit de Horeca en wij passen onze capaciteit daar op aan. Dan kan het gebeuren dat er mogelijk producten niet op voorraad zijn. Maar ook dat wij minder gaan produceren en dus ook minder af zullen nemen, wij gaan uit van begrip van onze leveranciers hiervoor.
 
Mochten we tailor made producten voor u produceren, dan kijken we graag in overleg met u wat de beste productiehoeveelheid is. Dat betekent dat we indien nodig af kunnen wijken van minimale bestelhoeveelheden, bijvoorbeeld. U kunt het daarvoor contact opnemen met uw accountmanager, voor zover dat nog niet is gebeurd.
 
Wij zijn een flexibel bedrijf en begrijpen dat de vraag vanwege de sluiting nu (zeer sterk) daalt; mocht deze straks weer op gang komen, dan hopen wij u ook zo snel mogelijk weer voor (meer dan) 100% van dienst te zijn. We zijn daar wel afhankelijk van de flexibiliteit van onze leveranciers.
 
 
 
 

Henri op de FIdays
Eetbare Reinvented traditions. Of noem ze Hollandse tapas. Inspirerende gerechtjes in een handomdraai bereid, en ook nog gemaakt van duurzame ingrediënten. Henri had een mobiele veldkeuken op de Food inspiration days. Ter plekke werden hippe hapjes bereid. Van langzaam gegaarde gerechten uit de traditionele keuken. Een simpel concept dat overal werkt! Bent u ook op de Food inspiration days geweest? Bent u te gast geweest in onze Henri's Gastro Kitchen? We hebben de recepten voor u van de kleine gerechtjes, en meer over de gave schorten!
Recepten & Schorten

Nieuw: biologische Quinoa
We gaan een aantal prachtige nieuwe gerechten introduceren. Om te beginnen twee verschillende biologische quinoa’s. Quinoa is niet alleen helemaal van nu en hip - het is ook nog eens erg gezond.
Lees verder

Nieuw recept voor puree en stamppot
We hebben besloten de receptuur van onze aardappelpuree aan te passen. Deze krijgt dankzij een andere bereidingstechniek nu een mooiere structuur met stukjes aardappel. Daarnaast is de puree nu ook heel goed koud portioneerbaar - een grote wens van onze institutionele klanten.
Lees verder

Henri wint!
Henri wint de Shops out of home Award in de categorie Convenience! Supertrots zijn we! De prijs staat symbool voor de grote waardering die onze partners hebben voor de onderlinge relatie met hen. Gekeken werd onder ander naar omzetbijdrage, rendement, meedenken en promotionele ondersteuning. 
Lees het artikel

Allergenen in Foodservice
U heeft er vast van gehoord. Vanaf 13 december 2014 moet u beschikken over allergeneninformatie, en deze kunnen geven aan uw gasten. Wat wordt er straks van u verwacht? We zetten het voor u op een rijtje.
 
Lees verder