Nieuws
Down to Earth met een snufje gemak
Henri op FI Days Outdoor
23 en 24 juni stonden we weer paraat met het Henri-team op Food Inspiration Outdoor in Ede.
Met het thema ‘Down to Earth’ laten we zien hoe Henri dicht bij de praktijk blijft – bij de mensen, bij de keuken, en bij de aarde. Geen poespas, gewoon goed eten met geweten. Want écht Down to Earth zijn, betekent luisteren naar de markt én verantwoordelijkheid nemen voor de toekomst van voedsel.
Tijdens deze twee dagen organiseerden we een interactieve workshop waarin gemak, smaak en duurzaamheid samenkwamen. Het publiek bepaalde zelf wat we kookten. Koken op verzoek met een snufje convenience. De keuzes:
Maar juist dáár zet Henri op in. Met onze eigen hybride maaltijdcomponenten spelen we actief in op de eiwittransitie die nodig is voor mens én milieu. Want de impact zit soms in kleine keuzes. Zo heeft basmatirijst een uitstoot van 0,77 kg CO? per kg, terwijl penne rigatone naturel slechts 0,59 kg CO? uitstoot.
Wat hier mooi op aansloot, was onze 'Down to Earth'-supersoep die we tijdens de lunch serveerden: een kruidige gele curry vol groenten en gemak. Een soep die voedt door alle groenten die hierin zijn verwerkt. Waarvan de basis bestaat uit broccolistellen!
Down to Earth betekent voor ons: eten maken dat er toe doet. Minder toevoegingen, meer smaak!
- Vlees of vega
- Peperroomsaus of stroganoffsaus
- Penne of witte rijst
- 90% vlees / 10% vega
- 60% vlees / 40% vega
- 80% vlees / 20% vega
Maar juist dáár zet Henri op in. Met onze eigen hybride maaltijdcomponenten spelen we actief in op de eiwittransitie die nodig is voor mens én milieu. Want de impact zit soms in kleine keuzes. Zo heeft basmatirijst een uitstoot van 0,77 kg CO? per kg, terwijl penne rigatone naturel slechts 0,59 kg CO? uitstoot.
Wat hier mooi op aansloot, was onze 'Down to Earth'-supersoep die we tijdens de lunch serveerden: een kruidige gele curry vol groenten en gemak. Een soep die voedt door alle groenten die hierin zijn verwerkt. Waarvan de basis bestaat uit broccolistellen!
Down to Earth betekent voor ons: eten maken dat er toe doet. Minder toevoegingen, meer smaak!
Plant-based: Veggie Curry's
Wauw! Henri introduceert drie vegetarische top curry's. De curry's hebben een eigen kruiding en specifieke groenten. Twee van de drie zijn voorzien van peulvruchten, vol proteïne. Zet ze op de kaart als verrassende vegetarische optie, gebruik ze als groentecomponent óf maak er spannende broodjes mee. Of check ons idee: veggie bowls. Dé trend van nu!
Lees verder Plant-based: het concept
"Vegetarische en veganistische keukens krijgen in 2018 nog
meer voet aan de grond, en hoe! Planten zijn rock & roll!
Steeds meer consumenten beseffen dat het dagelijks eten van vlees en vis geen must is, en dat het laten staan van dierlijke producten in veel gevallen zelfs beter is voor de natuur en voor de gezondheid. De eerste topchefs betreden inmiddels het podium." Aldus Food Inspiration over de belangrijkste trends voor 2018. Henri introduceert het concept Plant-based. Met dit concept brengt Henri de mogelijkheid voor catering en restaurants om simpel op deze trend in te spelen.
Xmas specials bij Picnic
Geen zin om uren in de keuken te staan met Kerst? Liever tijd besteden aan je familie en vrienden? Pak je gemak!
Je combineert eenvoudig de vlees- of visgerechten met een culinair stamppotje of risotto. Kies zelf wat je lekker lijkt. Even mooi opmaken en klaar!
Lees verder Je combineert eenvoudig de vlees- of visgerechten met een culinair stamppotje of risotto. Kies zelf wat je lekker lijkt. Even mooi opmaken en klaar!
Henri & Foodintro
Er is een nieuw initiatief in Foodservice: FoodIntro Nederland. FoodIntro brengt een directe koppeling tussen de horeca en diverse fabrikanten. Op de app en de site vind je niet alleen veel promoties en acties speciaal voor jou. Je vindt er ook veel inspiratie, bijv. in de vorm van recepten. Dus ben je werkzaam in de horeca, meld je dan snel aan! Dan kan je meteen een gratis bak Henri erwtensoep aanvragen - die je met je hele keukenteam kunt proeven!
Lees verder Red de pukkelpompoen!
Picnic supermarkt, W&R Etiketten, Vincap en Henri steunen de actie ‘Red de Pukkelpompoen’ van De Streekboer. Gezamenlijk is –tegen kostprijs- deze fantastische soep van de lelijke pompoenen gemaakt. Die jij nu kan kopen via de app van Picnic! Dus als je dat doet, dan mede bedankt namens de familie Luring. En natuurlijk heb je ook nog eens bijgedragen aan de strijd tegen de voedselverspilling!