Menu
Contact met Henri

Nieuws

2013: een jaar om aan te pakken!

We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat creatieve tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
We zouden het bijna vergeten: de beste wensen voor u en uw bedrijf! Dat we dit jaar samen weer mooie dingen mogen beleven, op naar een goede omzet voor u en vele tevreden gasten. Wij hebben wat tips voor u hoe u deze kunt bereiken.
 
Het zal nog steeds geen gemakkelijk jaar worden. Dus er wordt van u (en van ons) veel van uw creativiteit gevraagd. Zoek het niet (meer) in kostenbesparing op inkoopkant. De inkoop van uw ingredienten is meestal niet het grootste deel van uw inkoop. Meestal zijn personeelskosten een veel hogere post. Wilt (of kunt) u daar niet in snijden, kijk dan naar creatieve manieren om gasten te trekken.
 
Waar is die naar op zoek? Naar value for money, dat is het sleutelbegrip. Hij hoeft niet persé veel voor weinig, maar wil goed eten en drinken voor een goede, redelijke prijs.
Succesconcepten vindt u bijvoorbeeld in de Foodinspiration magazines. Maar ga ook eens op pad: maak een trendtour door Amsterdam of Londen. U vliegt daar tegenwoordig voor heel weinig geld naar toe. Maar u hoeft het niet ver te zoeken. U kunt ook een goedlopend bedrijf in uw omgeving bezoeken en kijken hoe het er aan toegaat. Wat doen zij anders? Wat staat er op de kaart? Hoe gaat men met de gasten om?
 
Nog een tip: gebruik de social media. Maak een facebookpagina aan, zo blijft u onder de aandacht van uw fans. Op pinterest doet u inspiratie op en laat u uw menu zien. Ook foursquare biedt mogelijkheden voor de horeca. Een leuke actie stuurt u de wereld in via twitter.
 
Uiteraard mag u ons ook uitvragen. Onze accountmanagers Joran, Rene en Hans zien heel veel succesvolle bedrijven tijdens hun werk. Onze directeur Ad weet alles over trends in binnen- en buitenland. En uw kunt uw vragen over social media terecht bij Felice van onze marketingafdeling. U vindt ons ook allemaal op de horecava, stel gerust uw vragen!
 
 
 
Fipronil in ei
Een kleine update betreft fipronil in ei. De lijst is een stuk langer geworden, maar ook duidelijker omdat nu tot op stalniveau gekeken kan worden waar de besmetting zit. 
Tot op heden hebben wij in ieder geval geen eieren of eiproducten met fipronil verwerkt. Mocht er nieuws zijn, dan houden we jullie uiteraard op de hoogte.


Lees verder

Soepen met Sterren
Onze menukaart heeft niet alleen een aantal nieuwe gerechten, maar ook een heleboel vernieuwde recepturen. Onze productontwikkelaars zijn druk geweest met de koelverse soepen. Zover ze dan nog niet waren, zijn ze nu allemaal 100% natuurlijk, en voorzien van Beter Leven keurmerk vlees. Welke soepen heeft Henri nu eigenlijk allemaal in het assortiment?
Lees verder

NIEUW! HENRI & Vis
Nieuw en kant-en-klaar: 100% natuurlijke, culinaire Thaise viscurry. Zalm, panga en roodbaars in een pittige rode currysaus met aardappel, taugé, Thaise basilicum en peultjes. De duurzame vis uit de curry komt van partner Jan van As. Net als alle visgerechten van Henri is ook deze viscurry ASC en MSC gecertificeerd.
Ja! ik wil meer weten over de visgerechten van HENRI + een recept met de viscurry

Bestel nu: de verse aspergesoep
Hij is er: de aspergesoep met verse asperges van Walter Gubbels uit Helvoirt. Dat is op een steenworp van Henri vandaan. De soep heeft dus lage foodmiles. Maar hij is ook nog anti-verspilling... wist u dat?
Lees verder

Interview met Ad van Olphen
Ad van Olphen is geïntervieuwd door ABN Amro, in het kader van de Insights in AGF, die ABN met haar klanten deelt. Ad vertelt over De Geluksfabriek, #Duurzaamheid in de #keten en het belang van het verhaal achter het product. Lees hier het artikel.
Lees verder